Informatie

Het Circuit

Het circuit heeft een lengte van circa 1.400 meter met daarin 14 verschillende type bochten en 13 springschansen. De ondergrond van het circuit is vrij hard. Het circuit is voorzien van een breed starthek en een MyLaps tijdwaarnemingsysteem. Het terrein is voorzien van een kantine, toiletten en een groot verhard parkeerterrein.

Het adres van het circuit is Isotopenweg 27 in Utrecht op het industrieterrein “Lage Weide”. Op de rijksweg A2 Amsterdam-Utrecht afslag nr. 7 Lageweide volgen.

Belangrijk: Vanaf 1 juni 2016, tijdens wedstrijden en trainingen dient er te worden gereden met een transponder.

Circuit

KNMV

De KNMV gaat vanaf 2016 zelf de licentie-aanvragen afhandelen. Dit houdt in dat de licenties niet meer op alle motorcrossclubs zijn aan te vragen, maar online dienen te worden aangevraagd. Op de website van de KNMV is alle informatie over de KNMV Basis Sportlicentie te vinden. Je kunt direct een KNMV Basis Sportlicentie aanvragen via de aanvraagmodule. Deze handleiding toont hoe de KNMV Basis Sportlicentie aangevraagd kan worden. De kosten van de licentie in 2016 zal 60 euro bedragen, wat 15 euro minder is dan voorgaand jaar. Bij het aanvragen van een KNMV Basis Sportlicentie krijgt u de keuze om uw aanvraag te koppelen aan een motorcrossclub, waarvoor deze motorcrossclub een vergoeding krijgt. Iedere donatie van de KNMV naar MC Utrecht toe is welkom. Voor het aanvragen van een licentie heb je een relatienummer nodig. Dit persoonsgebonden relatienummer kun je opvragen bij Saskia Nijland d.m.v. een mail te sturen naar snijland61@hotmail.com.

MON

Motorsport Organisatie Nederland (MON) richt zich op de breedtesport. Motorsport moet toegankelijk, betaalbaar en veilig zijn én blijven.Het laagdrempelig aanbieden van motorsportevenementen is de missie. Motorcrossers kunnen ook op Europees niveau de strijd aangaan, want MON is aangesloten bij IMBA, de internationale motorsportbond voor amateurs. Veel talentvolle rijders (zoals Jeffrey Herlings) zijn hun carrière bij MON gestart.

MON stelt zichzelf commerciële doelen om ook een financiële bijdrage te kunnen leveren aan de sport. MON is een vereniging, een organisatie zonder winstoogmerk: al het verdiende geld wordt geïnvesteerd in rijders, clubs en de motorsport. MON is dé motorsportbond voor de liefhebber.

MC Utrecht is een trainingsbaan voor de MON. Voor wie een startbewijs wil aanvragen:

Vanaf 6 november 2017 moeten rijders hun licentie-aanvraag zelf online indienen

Op de ALV in september is besloten dat rijders voortaan zelf hun jaarlicentie-aanvraag digitaal moeten indienen bij MON, via het speciaal daarvoor ingerichte domein https://mijn.mon.nl  (direct bereikbaar of via een enorme, duidelijke button op de MON-homepage). die ook naar Mijn MON verwijst.Wilt u uw eigen licentie aanvragen via Mijn MON? Dan dient u een persoonlijk account aan te maken. Dat is in enkele klikken gebeurd. Het e.e.a. wijst zich vanzelf als u zich met uw e-mailadres  probeert aan te melden. Een rijder betaalt de kosten voor zijn licentie rechtstreeks aan MON. Clubs moeten nog wel toestemming geven voor het verstrekken van de aangevraagde licentie.

Trainingsbewijzen aanvragen; deze dienen ook door de rijders zelf aangevraagd te worden. Rijders dienen zelf te bevestigen dat alle vragen volledig en naar waarheid zijn beantwoord. Deze worden ook rechtstreeks aan de MON betaald.

De bestuursleden van MC Utrecht

  • Herman Reynders
    Voorzitter

    Herman Reynders is al vele jaren voorzitter van de crossclub MC Utrecht. Samen met z'n vrouw Sandra zet hij zich…

  • Bertus Sturkenboom
    MON Adviseur

    Ik ben 58 jaar en nog actief motorcrosser. Ben ruim 40 jaar lid van de MCU en heb als vrijwilliger…

  • Wilfred Zijerveld
    Bestuurslid

    Mijn naam is Wilfred Zijerveld, sinds 2000 mede bestuurslid van de club. Nadat ik in de jaren ‘70 op de…

  • Saskia Nijland
    Secretariaat

    Saskia Nijland zet zich al vele jaren in voor de club en doet dit met veel passie en plezier. Saskia…

  • Erik Zee
    Bestuurslid

    Na 33 jaar zonder, ben ik eind juni 2015 weer op een motor gesprongen. Toen Suzuki 125 RM nu Yamaha…

  • Ton Meijnen
    Bestuurslid

    Hier moet nog een verhaal komen over Ton Meijnen.